Obec Podmolí
ObecPodmolí

Poplatek za domovní odpad pro rok 2024 je 550 Kč. Účet 25528741/0100, v.s. uveďte číslo RD.

Udělení autorizace fyzickým, fyzickým podnikajícím a právnickým osobám

3. Pojmenování (název) životní situace

Udělení autorizace fyzickým, fyzickým podnikajícím a právnickým osobám

4. Základní informace k životní situaci

Na základě tohoto zákona je možné požádat o udělení autorizace, která je podmínkou pro možnost zkoušet a udělovat osvědčení o získání profesní kvalifikace.
Složením zkoušky u autorizované osoby si může každá fyzická osoba starší 18 let, která získala alespoň základy vzdělání, nebo účastník rekvalifikace podle zákona upravujícího zaměstnanost, nechat uznat své znalosti a dovednosti, a to bez ohledu na to, jak jich nabyl/a.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jsou oprávněny jednat fyzické, fyzické podnikající i právnické osoby.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

O udělení autorizace rozhoduje autorizující orgán na základě písemné žádosti.
Na udělení autorizace má žadatel právní nárok, splní-li všechny podmínky pro udělení autorizace stanovené zákonem.
Autorizaci lze udělit pro profesní kvalifikaci, pro kterou je schválen kvalifikační i hodnotící standard (uvedený na internetových stránkách Národní soustavy kvalifikací), a uděluje se na dobu 5 let.
Platnost autorizace je možné i opakovaně prodloužit vždy o dalších 5 let, a to na základě žádosti podané nejpozději 3 měsíce před uplynutím doby platnosti autorizace; na řízení o prodloužení platnosti autorizace se přiměřeně vztahují ustanovení zákona.
Udělená autorizace je nepřevoditelná na jiné fyzické nebo právnické osoby a nepřechází na právní nástupce.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Proces udělení autorizace fyzickým, fyzickým podnikajícím a právnickým osobám je zahájen zasláním žádosti na příslušný autorizující orgán.
V den, kdy autorizující orgán tuto žádost obdrží, začíná lhůta správního řízení ve věci udělení autorizace.
Zasílaná žádost musí obsahovat všechny náležitosti, jež jsou uvedeny v § 10 zákona (pro fyzické a fyzické podnikající osoby) a v § 11 zákona (pro právnické osoby).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Fyzické, fyzické podnikající i právnické osoby žádající o udělení autorizace se obracejí na příslušný autorizující orgán, pod který spadá profesní kvalifikace, pro niž fyzická, fyzická podnikající či právnická osoba žádá o autorizaci.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádost je možné odevzdat osobně nebo zaslat na autorizující orgán poštou či prostřednictvím Informačního systému pro kvalifikace a autorizace (ISKA).
Žádost musí obsahovat všechny náležitosti - kopie dokladů, jež jsou stanoveny v § 10 zákona (pro fyzické a fyzické podnikající osoby) a v § 11 zákona (pro právnické osoby).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář žádosti je možné nalézt na internetových stránkách příslušného autorizujícího orgánu.
V případě internetových stránek Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy jsou formuláře k dispozici v sekci "Pro žadatele o udělení autorizace".

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Udělení autorizace podléhá správnímu poplatku podle zvláštního zákona.
Poplatek za udělení autorizace pro jednu profesní kvalifikaci činí 1 500 Kč.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Dožádaný správní orgán vydá rozhodnutí či usnesení ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Kromě fyzické, fyzické podnikající či právnické osoby žádající o udělení autorizace je dalším účastníkem také příslušný autorizující orgán.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Po získání autorizace musí žadatel řádně vykonávat všechny úkony spojené s činností autorizované osoby.
Autorizovaná osoba vypracovává záznam o průběhu a výsledku závěrečné zkoušky a zasílá jej spolu se stejnopisem osvědčení o získání profesní kvalifikace příslušnému autorizujícímu orgánu, a to do 1 měsíce ode dne konání zkoušky nebo její poslední části.
Autorizovaná osoba je povinna písemně informovat autorizující orgán, který jí udělil autorizaci, o změnách, které nastaly v době platnosti autorizace a které se týkají údajů o plnění podmínek uvedených v § 10 odst. 1 zákona, je-li autorizovanou osobou fyzická nebo fyzická podnikající osoba, nebo v § 11 odst. 1 a § 12 odst. 4 zákona, je-li autorizovanou osobou právnická osoba, a o všech změnách, které se týkají údajů uváděných o autorizované osobě v Národní soustavě kvalifikací v seznamu autorizovaných osob dle § 15 písm. b) a c) zákona, včetně údajů o autorizovaných zástupcích, a to do 15 dnů ode dne, kdy se autorizovaná osoba o změně dozvěděla.
Autorizovaná právnická osoba je též povinna informovat o změnách rozhodných pro užití ustanovení § 11 odst. 3 zákona.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Žádost je možné zaslat na autorizující orgán prostřednictvím Informačního systému pro kvalifikace a autorizace (ISKA).

28. Popis byl naposledy aktualizován

06.11.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Obecní úřad

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Virtuální prohlídka

Historie obce Podmolí:

Jak dokládají archeologické nálezy, byl zdejší kraj osídlen již v dobách mladší doby kamenné. Další nálezy pak dokládají osídlení oblasti i v době bronzové - z této doby také pochází opevnění (val a příkopy tesané do skály), vybudované na Šobesu. Prokázat se podařilo rovněž osídlení z doby římské (2. století n. l.) a příchod Slovanů.

Kdy přesně byla obec Podmolí založena, se nám již dnes přes závoj staletí asi nepodaří zjistit. O vsi se objevuje zmínka již z roku 1191, podle které bylo Podmolí darováno knížetem Vladimírem louckému klášteru. Tato zpráva však nebyla potvrzena.

SPONZOŘI A PARTNEŘI